Наименование на професионалното направление и код: “Пътувания, туризъм и свободно време“, 812
Наименование на професията и код: „Организатор на туристическа и агентска дейност“, 812010
Наименование на специалността, код и степен на ПК: Организация на туризма и свободното време, трета ПК, 8120101
Пълният курс на обучение дава възможност за придобиване на степен на професионална квалификация по професията „Офис-мениджър“ по специалност „Бизнес-админстрация“.
Професионалното обучение за придобиване на професионална квалификация завършва с полагане на държавни изпити по теория и практика на професията.
Държавните изпити се провеждат по национални изпитни програми в съответствие с държавните образователни изисквания за придобиване на квалификация по професията.
Завършеното професионално обучение с придобиване на степен на професионална квалификация се удостоверява със свидетелство за професионална квалификация.
Обучаваният след завършване на професионалното обучение трябва да знае:
- Основните икономически категории в пазарни условия;
- Основните макроикономически принципи;
- Правните норми, регламентиращи фирмената дейност;
- Архитектурата на компютъра, видове операционни системи и софтуер;
- Функциите на парите, ролята на централната и търговските банки;
- Чужд език на ниво А1 от Общата европейска езикова рамка;
- Стиловете на управление и управленските функции;
- Елементите на стратегическия план;
- Методите за водене на преговори;
- Видовете офис техника и нейното приложение;
- Общата характеристика на данъчните задължения;
- Основните механизми за управление финансите на фирмата;
- Нормите на етичното бизнес-поведение.
Обучаваният след завършване на професионалното обучение трябва да може:
- Да оформя деловата кореспонденция при спазване на правописните норми и правила;
- Да се съобразява с пазарните механизми;
- Да осъществява взаимодействие с банките;
- Да планира и организира различни видове маркетингови проучвания;
- Да управлява данъчната политиката на фирмата;
- Да определя окончателния размер на осигурителния доход;
- Да подпомага процеса на управление финансите на фирмата;
- Да използва съвременни методи за управление на човешките ресурси.
