Наименование на професионалното направление и код: “Пътувания, туризъм и свободно време“, 812
Наименование на професията и код: “Организатор на туристическа и агентска дейност“, 812010
Наименование на специалността, код и степен на ПК: “Организация на туризма и свободното време“, трета ПК, 8120101
Пълният курс на обучение дава възможност за придобиване на степен на професионална квалификация по професията “ Организатор на туристическа и агентска дейност “ по специалност “ Организация на туризма и свободното време „.
Професионалното обучение за придобиване на професионална квалификация завършва с полагане на държавни изпити по теория и практика на професията.
Държавните изпити се провеждат по национални изпитни програми в съответствие с държавните образователни изисквания за придобиване на квалификация по професията.
Завършеното професионално обучение с придобиване на степен на професионална квалификация се удостоверява със свидетелство за професионална квалификация.
Обучаваният след завършване на професионалното обучение трябва да знае:
- Да планира, организира, ръководи и контролира обслужването на туристите;
- Да знае основните характеристики на пазарната икономика и действията в пазарни условия;
- Да познава технологичните процеси, организацията и управлението на туристическите предприятия;
- Да използва съвременните маркетингови и рекламни концепции;
- Приложението на компютъра при осъществяване на туристически дейности
- Да борави с днешните изисквания за качеството в туризма и др;
- Да знае характеристиките и особеностите на различните видове туризъм – ваканционен, културен, екологичен, здравен и балнеоложки, спортен, селски и др.;
- Да познава държавните икономически регулатори, имащи отношение към туристическия бизнес – данъци, такси, акцизи, валутни коефициенти, разчети с банките и т.н.
- Да спазва професионалната етика и туристическото поведение.
Обучаваният след завършване на професионалното обучение трябва да може:
- Да управлява туристически предприятия и техни подразделения;
- Да създава нови продукти и услуги в туризма;
- Да осъществява контрол върху качеството на туристическите услуги;
- Да прилага съвременните принципи на здравословно поведение в работата си;
- Да организира туристическите услуги адекватно на изискванията на съвременния турист като изпълнява всички дейности при туристическото обслужване;
- Да създава благоприятен социално-психологически климат във фирмата и да работи в екип;
- Да участва в маркетинговата и рекламната дейност;
- Да диагностицира организационно-икономическото състояние на фирмата;
- Да избира оптимална бизнес стратегия в конкретната бизнес среда;
- Да взема своевременни охранителни мерки и осигурява безопасност на туристите по време на туристическото им обслужване.